İşletme Yönetimi Nedir? Ne İş Yapar?
[caption id="attachment_1893" align="alignnone" width="820"] İşletme Yönetimi[/caption]
Bir İngiliz atasözüne göre, “Çok fazla aşçı suyu bozar”. Peki ya bu aşçılar bir ekip olarak çalışırsa? İş söz konusu olduğunda, ekip çalışmasının yerini hiçbir şey tutamaz. Bir işletme, yoğun araştırma, planlama ve dikkatli yürütme gerektiren çok yönlü bir girişimdir ve ilgili tüm faaliyetlerin, etkin bir şekilde yönetilmesi gerekir.
Bir işletmenin gücü ve etkileyici gelirler elde etme potansiyeli, büyük ölçüde yönetim kalitesine bağlıdır.
Birçok kişi için bu durum, defalarca duydukları bir şey gibi gelebilir. Ancak iş yönetimi, düşündüğümüzden çok daha fazlasını gerektirir. Finans, pazarlama ve girişimciliğin zorlu dünyasında başarılı olmak, gerçek cesaret gerektirir. O halde, fazla uzatmadan, iş yönetiminin iç işleyişine daha derinden dalalım.
İşletme Yönetimi Nedir?
En basit ifadeyle işletme yönetimi; belirlenmiş bir hedefe ulaşmak için ticari faaliyetlerin, görevlerin ve kaynakların koordinasyonu ve idaresi anlamına gelir. Bu genellikle personelin denetlenmesini ve eğitilmesini, temel operasyonların denetlenmesini ve geleceğe yönelik optimizasyon için, şirket altyapısının tasarlanmasını içerir. Uzmanlara göre iş yönetiminin anahtarı, iş ve yetenek yönetimi arasında bir denge kurmaktır. Teknik uzmanlık, bir işletme yöneticisi olarak iş arkadaşlarınızın saygısını kazanmanızı sağlar. Ancak bu saygıyı sürdürmek, yumuşak beceriler gerektirir. Ayrıca yönetimsel başarı; tutarlılık, iletişim, empati ve anlamlı çalışma ilişkilerinin oluşturulmasını ve geliştirilmesini gerektirir. Birlikte, bu tür nitelikler etkili bir iş yönetimi stratejisi oluşturur. [caption id="attachment_1892" align="alignnone" width="640"] İşletme Yönetimi[/caption]İşletme Yönetimi ve İş Yönetimi Arasındaki Farklar Nelerdir?
En deneyimli profesyoneller için bile, işletme yönetimi ve iş yönetimi, birbirinin yerine geçebilir terimler gibi görünebilir. Hem bir işletme yöneticisi hem de bir yönetici, bir şirketin mali hedeflerine ulaşması ve değer kazanması için sorunsuz çalışmasını sağlar. Ancak, farklı sorumluluklar gerektiren iki iş rolü arasında, ince farklar vardır. İşletme yönetimi, operasyonlar, finans, satış ve pazarlama gibi işin daha teknik yönleriyle derinden ilgilenir. Bu nedenle, işletme yöneticileri genellikle belirli bir alanda uzmanlaşarak, o sektör için özel olarak gerekli olan bir dizi temel beceriyi elde eder. Öte yandan iş yönetimi, yetenek de dahil olmak üzere bir kuruluşun kaynaklarını düzenlemeye ve yönetmeye, daha keskin bir şekilde odaklanır. Basitçe söylemek gerekirse, daha insan merkezlidir ve büyük ölçüde kişinin sosyal becerilerine dayanır. İşletme yöneticileri, yeniliklere açık ve çalışanların verimliliğini sağlamaktan sorumlu liderlerdir. Eleştirel düşünme ve problem çözme konusunda yetkin olarak, şirketin vizyonunu oluştururlar ve şirketin beklentileri aşmasına yardımcı olmak için, ellerinden gelenin en iyisini sunmaya çalışırlar.İşletme Yöneticilerinin Sahip Olması Gereken 4 Beceri
Bir işletmeye sahip olmak kolay bir başarı değildir. Ancak belki de daha fazla uzmanlık gerektiren şey, insanları yönetmektir ve bir işletme yöneticisinin görevi, öncelikli olarak budur. Sadece iletişim, eleştirel düşünme ve strateji oluşturma gibi temel becerilerde başarılı olmakla kalmayıp, aynı zamanda onları diğerlerinden ayıran daha farklı özelliklere de sahip olmalıdırlar. Bunlar;- Empati
- Sorumluluk
- Müzakere ve Çatışma Çözümü
- Yönetici Duruşu
İşletme Yöneticisinin Sorumlulukları Nelerdir?
Bir işletme yöneticisinin sorumlulukları, aşağıdaki gibi özetlenebilir:- Beklentileri ve Hedefleri Oluşturma
- İşin Düzenlenmesi
- Personeli Motive Etmek, Eğitmek ve Denetlemek