Yaptığımız alışverişler veya yanlışlıkla yaptığımız harcamalar sonrasında, Kredi Kartı ile yapılan ödeme iptali, bu durumu düzeltmemize olanak tanıyan işlemlerden biri olmaktadır. Ancak bazı durumlarda kredi kartı ile yapılan ödeme iade işlemleri ne yazık ki gerçekleştirilemiyor.
Kredi kartı ile yapılan harcamalar sonrasında, işlemler provizyon onayından geçtiyse, iade süreci ancak alıcının onayı ile gerçekleşebilir. Yani bir e-ticaret sitesinden alınan bir ürün karşılığında kredi kartından çekilen tutar, ancak çekim yapan firmanın iade başlatmasıyla mümkün olabilir.
Kredi kartı ile yapılan ödeme nasıl iptal edilir başlığında yapılması gerekenler, haber içeriğimizin alt başlıklarından detaylarıyla açıklanmaktadır. Kartınızdan çekilen ödeme, provizyon olarak beklemedeyse, henüz karttan çekim onaylanmamış demektir. Böyle bir durumda bankanızın çağrı merkezi yetkilileri ile iletişime geçerek, kredi kartı ile yapılan ödemenin iptali sürecini başlatabilirsiniz.
Provizyon işlemlerinin genel tanıtımı ve ne için kullanıldığına dair bilgilere, Provizyon Alınamadı Ne Demek isimli içeriğimizden ulaşabilirsiniz.
İnternetten bir ürün aldınız, ancak sonrasında fikir değiştirerek iptal işlemi mi yapmak istiyorsunuz? Bu tür durumlarda, e-ticaret mağazalarının bir çoğu işlem iptali ve para iadesi seçeneklerini sizlere sunmakta. Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali başlığımız da kullanıcıların sorun yaşadığı konu ise, iade sürecini başlatmadan, direkt banka tarafından iade istenmesi olmaktadır. Böyle bir durumda, provizyondan geçen ödemelerin iptali de ne yazık ki mümkün değil.
Kredi Kartıyla Yapılan Ödemenin İptali konusunda çözümlere geçiş yapmadan önce, sizlere bir içerik önerisinde bulunmak istiyoruz. Hesap kesim tarihinden önce kredi kartı borcu ödeme içeriğimizin detaylarından, kart borçlarının ekstre döneminin öncesinden ödenmesi konusunda bilgiler paylaşılmıştır.
Banka kartı veya kredi kartı ile yapılan ödeme iptali bir çok farklı yöntemle yapıldığı gibi, bir de hangi ödeme kanalıyla hangi harcamanın yapıldığı konusu, işlem iptali ve iadesi konusunda büyük önem taşımaktadır. Burada harcamayı yaptığınız platform ile o platformun sanal pos cihazlarına kadar süreci etkileyen çeşitli faktörler bulunur.
Yani tüm işlemler için anında iptal veya iade söz konusu olmayabilir. Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali başlığımız da alt maddelerimizi listeleyerek yapacağınız işlemlere sırasıyla değinmek istiyoruz.
Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali işlemleri bu üç madde altında toplanır. Eğer kredi kartınızdan yapılan harcamalar sizin onayınız dışında yapıldıysa, ilk yapacağınız işlem, mutlaka bankanızın çağrı merkezi ile iletişime geçip kartı iptal etmek olmalıdır. Sizler tarafından yapılan işlemlerde de iade için iki farklı seçeneğiniz bulunur. Bunları da alt başlıklarımız içerisinden yine ayrı ayrı olarak sizlere aktaracağız.
Çalıntı ve hırsızlık şüphesiyle yapılan kart harcamaları için bankanızdan kart iptali yaptırdıktan sonra, mutlaka Adalet Bakanlığı yani savcılığa suç duyurusunda bulunmanız büyük önem taşır. Bu konuda hakkınızı sonuna kadar arayıp mağduriyetinizi gideren yasal haklarınızı kullanmanız önemli olacaktır.
Kredi kartıyla yapılan bir ödeme iptali, genellikle ödeme yapılan mağazayla iletişime geçerek veya kredi kartınızın sağladığı bir müşteri hizmetleri kanalını kullanarak gerçekleştirilebilir.
Aşağıda, kredi kartıyla yapılan ödeme iptali için adım adım bir rehber sunulmuştur:
Not: Ödeme iptali işlemleri, ödeme yapılan mağazanın veya kredi kartını sağlayan bankanın onayı ile gerçekleşmektedir. Mağaza iade kabul etmediği taktirde, finans kuruluşunuzun yapılan ödemeyi alıp tekrardan size iade etme yetkilisi bulunmuyor.
Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali POS cihazı ya da sanal poslar ile anında yapılabilir. Mağazalar veya marketler üzerinden yapmış olduğunuz alışverişin, ödeme sonrası ya da yanlışlıkla çekilen miktar olması durumunda kasa görevlisi, anında işlemin iadesini gerçekleştirebiliyor.
Bu alışverişlerin hemen sonrasında mağazadan henüz çıkmadan fiş/fatura kontrolü yapmanız sizin açınızdan fayda sağlayacaktır. Aksi bir durumda anında işlem iadesi yerine, iade etme süreci başlatılır ve süre biraz daha uzayabilir.
POS cihazından iptal işlemi nasıl yapılır konusunda, kasa görevlisi son yapılan işlemin iade seçeneğine gelerek işlemi başlatır. POS cihazı banka ile iletişim kurup yapılan bu harcamanın iptal edilmesini ve iadenin tekrar kredi kartınıza tanımlanmasını sağlar. İşlemlerin süresi ortalama 1 dakika civarında sürmektedir ve kredi kartı ile yapılan ödeme iptali anında sağlanır.
Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali başlığımız da bir diğer merak edilen konulardan biri de POS cihazından iade işlemi nasıl yapılır olmaktadır. POS cihazları üzerinden son işlemin iadesi ya da aynı gün yapılan bir başka işlemin iptal ile iadesi yapılabilir. Burada önemli olan konu ise Z Raporunun alınmamış olmasıdır. POS cihazlarında Z raporu alınması durumunda gün sonu verildiği için artık o güne ait işlemlerin iade süreçleri ancak banka ile yapılabilir.
POS cihazından iade işlemleri hususunda dikkatli olunması gereken önemli bir başka detay daha bulunmaktadır. Bankaya bilgi verip, işlemin iptalini yapacak olan kişi, POS cihazının işletme sahibi olmalıdır. Kredi kartı sahibinin talebiyle iptal ve iade işlemleri gerçekleştirilmez.
Kredi kartı ile yapılan taksitli alışverişin iptali işlemleri için temel süreç ve mantık aynı olmakta. Yukarı başlıklarımız da açıkladığımız iade ve iptal aşamaları, taksitli alışveriş için yapılması durumunda; tüm işlem iptali ve karta iadesi sağlanmaktadır.
Bu konu hakkında en çok merak edilen konu ise, iadenin her ay yine taksitler halinde mi yapılacağı yoksa tek seferde tüm ücretin mi iade edileceği olmaktadır.
Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali, taksitli alışverişler için de ödeme planlanan taksit ve o an ödenen ücret dahil tüm iptalleri kapsamaktadır. Yani işlem iadesi durumunda her ay ücret çekilip tekrar iade sağlanmaz tüm işlem zaten iptal edilmiştir. Bu iptal yapıldıktan sonra ekstrede de harcama görünmeyecektir.
Kredi kartına taksitle alınan ürün iptali işlemlerinden sonra iade süreçleri genelde aynı gün yapılır. Bazı internet siteleri veya mağaza iade formu ile yapılan iptal başvuruları için de iadeler, en fazla 1 hafta içerisinde gerçekleştirilir.
Kurumsal büyük firmaların çalışma mantığı, talep formları ile işleme alma sürecinden oluştuğu için, bu durumda iadeler aynı gün yapılamayabiliyor. Zaten böyle şirketlerin günlük satış miktarı ve iade talepleri çok yoğun olduğundan dolayı, bu durumun yaşanması da çok normal.
Kredi kartına taksitle alınan ürünün iadesi konu başlığımız da dilerseniz yine bir kredi kartı sorunu konusu olan Hesap kesim tarihinden önce kredi kartı borcu ödeme başlığımızı ayrıca ziyaret edebilirsiniz.
İnternetten yapılan kredi alışverişi iptali genellikle Hepsiburada, Trendyol gibi büyük alışveriş sitelerinde gerçekleştiriliyor. Bu tür büyük kurumsal E-Mağazalar, müşteri memnuniyetine fazlasıyla önem verdiği için iade işlemlerini de titizlik ile yürütür.
İnternet mağazalarından yapılmış olan harcamanın iptal işlemi sizin tarafınızdan yapılamamakta. Böyle bir durumda iade süreçleri başlatıp, kargo ve ücret iadesi talebinde bulunmanız gerekiyor.
Kredi kartı ile yapılan ödeme iptali 2023 konusunda son bölümü sizlerden gelen ve yanıtları merak edilen bir kaç soruya ayırdık. Yine aramış olduğunuz sorularınızın yanıtlarını makalemiz içerisinde bulunmuyorsa, bizlere yorum bölümünden sorularınızı iletebilirsiniz.
Yorum olarak ilettiğiniz sorular genellikle aynı gün bir kaç saat içerisinde uzman editörler tarafından cevaplanmaktadır.